Owoce zakazane na diecie

Mówiąc dieta odchudzająca, myślimy owoce! Będę jeść owoce i waga sama spadnie. Niestety nadmiar jednego produktu w diecie doprowadza często do odwrotnych skutków. Owoce zawierają cukry fruktozę, niektóre z nich mają jej całkiem sporo. To niestety przekłada się na dużą ilość kalorii, skoki cukru w organizmie i chęć sięgnięcia po kolejny posiłek. W dzisiejszym wpisie przedstawię listę owoców, które na diecie odchudzającej powinniśmy ograniczyć lub zastąpić innymi.

mango
Owoce tropikalne – mango, ananasy, kokos.
Swój cudowny i pełny aromatu smak zawdzięczają dużej ilości fruktozy. Owoce te są smaczne i soczyste, ale niestety źle wpływają na naszą dietę. Zamiast nich możemy wybrać na przykład arbuza, zaspokaja on apetyt i jest zbawieniem w gorące dni.
winogronaWinogrona.
Dostępne na rynku przez cały rok. W dodatku mają wygodną formę, która aż skłania do wykorzystania ich, jako wieczorną przekąskę. Niestety winogrona zawierają spore ilości cukru. Średnia kiść winogron to aż 20 gramów cukru. Przy diecie odchudzającej to zbędny dodatek.

szuszone owoceSuszone owoce – rodzynki, fugi, morele.
Suszone owoce są pozbawione wody, przez co większa ilość cukru znajduje się w mniejszej gramaturze produktu. Suszone owoce powinniśmy traktować raczej, jako wspomaganie trawienia i dawkować niczym leki. Leków nie jadasz całymi garściami, prawda? 🙂

awokadoAwokado.
Jest bardzo zdrowe i zawiera wiele odżywczych składników. Niestety zawiera ogromną ilość tłuszczów. Jedno awokado ma aż 470 kalorii. Oczywiście wszystkie tłuszcze zawarte w tej roślinie są ważne dla organizmu, dlatego ogranicz jedzenie awokado, ale z niego nie rezygnuj. Awokado świetnie sprawdza się, jako kosmetyk, postaraj się częściej wykorzystywać je w ten sposób.

batatyBataty.
Są jeszcze bardzie kaloryczne od tradycyjnych ziemniaków. Skoro na diecie rezygnujesz z jedzenia ziemniaczków do obiadu, nie zajadaj się batatami. Swój słodki smak zawdzięczają cukrom w nim zawartym. Jeden średni batat to nawet 200 kalorii.

Świeżo wyciskany sok.
Tak, jest zdrowy. Zawiera ogromne ilości witamin. Uważaj jednak, z czego robisz sok. Nie dokładaj owoców bogatych w cukry. Zwróć również uwagę na to, jakiej ilości owoców potrzeba do uzyskania szklanki soku. Czasem konieczne jest wykorzystanie ponad pół kilograma owoców, a to już dużo.

Musimy pamiętać, że nadmiar może nas zgubić. Jednak sporadyczne spożywanie, produktów, które nawet są zakazane może skutecznie odwieźć nas od napadów głodu i obżarstwa. Jeśli masz ochotę zjedz winogrona, to lepsze niż hamburger czy frytki.

Podobne artykuły do wpisu: Owoce zakazane na diecie

komentarzy 5

  1. FitKobieta napisał(a):

    Ok w dużych ilościach, ale w rozsądnej diecie nie może ich zabraknąć, A szczególnie niektórych wymienionych w tej liście (chyba, że osoba ma na nie alergie to unikamy). Pamiętajmy wszystko w umiarze. Uważam, że nawet winogrono lub szklanka świeżego soku jest lepsza niż batonik, fast foody itp.

    • adminnatury napisał(a):

      Masz w 100% rację. Nasz wpis powstał w celach ciekawostkowo-edukacyjnych o owocach, które mają najwięcej kalorii czy cukru. Nikogo nie będziemy namawiać do odstawiania owoców czy warzyw. Masz nasze słowo. 🙂

  2. Draqilka napisał(a):

    Owoce w żadnej diecie nie zaszkodzą.. zwyczajnie nie powinno się ich jeść po południu.

  3. Paweł napisał(a):

    No z jedną tutaj rzeczą się niezgodzę to prawda awokado ma dużą ilość tłuszczów ale zdrowych które pomagają nam spalić zbędne kilogramy od tego nie da się tyć tylko chudnąć.

  1. 3 marca 2016

    […] Wszystko wystarczy zblendowac i rozcieńczyć wodą. Jest to jedynie przykład warzywa można zamieniać, zmieniać proporcje, koktajle robić słodsze z większą ilością owoców (nie przekraczając 60 procent w koktajlu) lub bardziej wytrawne bez dodatku owoców, a wzbogacone na przykład o zioła. Jeśli jednak dbamy o linię należy unikać owoców, a zwłaszcza tych zawierających duże ilości fruktozy (patrz: Owoce zakazane na diecie) […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *