Naturalne sposoby na pobudzenie metabolizmu

Robi się coraz zimniej, a wieczory długie. Cóż robić, kiedy energii jakby mniej, humor nie dopisuje, a nam ciągle zimno? A może zjeść coś pysznego? Ciasteczko do kawki, syty obiad, a potem jeszcze kolacja, bo przecież jesienią i zimą trzeba dobrze zjeść. Faktycznie potrzebujemy odrobinę więcej energii z pożywienia, ale umówmy się, dawno już wyszliśmy z jaskiń i pałaszowanie połowy dzika nie jest już nam niezbędne do przeżycia. 🙂

Co należy zrobić, żeby w ten trudny czas nie katować się dietą, a mimo to nie przytyć i czuć się świetnie? Wystarczy wprowadzić do diety odpowiednie produkty na pobudzenie metabolizmu i nie pozwolą nam przybrać na wadze.

naturalne sposoby na metabolizm

Oto 10 produktów -przykazań zimowego łasucha!

  1. Stosuj odpowiednie przyprawy – pieprz cayenne, imbir, cynamon. Pieprz doskonale wspomaga nasz metabolizm, przyspiesza jego działanie i co za tym idzie wspomaga odchudzanie. Imbir ma działanie pobudzające i wzmacniające. Podobnie jak pieprz wspomaga metabolizm i hamuje apetyt. Cynamon również ma działanie wspomagające metabolizm. Ponadto reguluje poziom cukru we krwi (polecany jest dla osób cierpiących na cukrzycę) i hamuje łaknienie.
  2. Ryby morskie. Nie od dziś wiadomo, że są skarbnicą kwasów omega. Kwas ten (zwłaszcza omega 3) wspomaga produkcję leptyny, czyli hormonu odpowiedzialnego za regulację uczucia głodu i apetytu. Najwięcej kwasów omega jest w łososiu, ale znajdziecie go również w innych gatunkach ryb morskich.
  3. Jajka. Są bogatym źródłem wielu witamin (A, D, E, K, B 12,), kwasów (foliowy, kwasy tłuszczowe omega) i menerałów (żelazo, potas, siarka, fosfor, cynk), ale co najważniejsze dają uczucie sytości. Jedzenie jednego czy dwóch jajek na śniadanie, sprawi, że będziemy dłużej czuć się najedzeni. Ludzie, którzy na śniadanie spożywają jajka, w ciągu dnia zjadają mniej kalorii (nawet do 300 – to jeden lekki posiłek!).
  4. Jabłka. Pyszne i zdrowe owoce, dostępne przez cały rok. Mogą zastąpić deser, a zjedzone na pół godziny przed posiłkiem sprawią, że woda i błonnik w nich zawarte wypełnią żołądek, a my zjemy mniej. Dodatkowo zawierają wiele witamin, które z pewnością przydadzą nam się w okresie zimowym.
  5. Zielona herbata. Warto zastąpić nią tradycyjną czarną herbatę. Nie tylko świetnie nawadnia organizm, ale również wspomaga trawienie, przyspiesza spalanie tłuszczu, niweluje chęć sięgnięcia po słone przekąski oraz pomaga w wędrówce pokarmu w naszych jelitach. Wypita przed posiłkiem wypełnia żołądek, a my zjadamy mniej.
  6. Na dodatek – otręby! Mają w sobie ogromne ilości błonnika, który doskonale nas nasyci, a także sprawi, że nie będziemy mieli chęci na przekąski. Dodatkowo są bardzo zdrowe i świetnie zastępują tuczące przekąski na przykład dodane do jogurtu stanowią wyśmienity deser.
  7. Kawa. Tak kawa świetnie zaspokoi nasz apetyt na małe co nieco. ważne, aby kawa sama w sobie była przekąska/deserem. Nie jedz do niej ciastek, pączków itp. Ponadto kawa przyspiesza metabolizm, a kofeina w niej zawarta pobudza, co przyspiesza spalanie tłuszczu.
  8. Suszone owoce. Są pyszną i świetną przekąską na długie wieczory. Zawierają dużo błonnika i naturalna słodycz, która zastąpi nam różnego rodzaju ciastka i ciasta. Ważne, by jeść je małymi porcjami.
  9. Produkty mleczne fermentowane – kefiry, maślanki, jogurty. Wspaniała przekąska bogata w wapń, który nie tylko wzmocni nasze zęby i kości, ale również wspomoże spalanie tkanki tłuszczowej poprzez pobudzenie termogenezy.
  10. Oliwa z oliwek. Ta dobrej jakości jest ratunkiem dla całego naszego ciała począwszy od włosów, na organach wewnętrznych skończywszy. Kwas oleinowy zawarty w oliwie zwiększa termogeneze po posiłkową, dzięki czemu spalamy więcej kalorii ze zjedzonych posiłków.

Czy to takie trudne? Nie! Wszystkie te składniki dobrze znamy, są łatwo dostępne i nie wymagają od nas niebywałych wyrzeczeń. Stosowanie się do dekalogu zimowego łasucha, ułatwi nam przebrnięcie przez ten trudny czas bez zbędnych kilogramów i wkroczenie w porę letnią z piękną figurą i szerokim uśmiechem.

Jakie są Wasze sposoby na przetrwanie zimy? Jak radzicie sobie z podjadaniem?

Podobne artykuły do wpisu: Naturalne sposoby na pobudzenie metabolizmu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *